Resum del preplè del 23 de març de 2016

Divendres, 1 d’abril de 2016

Temes tractats:

1. Temes que es tractaran en el ple del dia 24 de febrer:  J. Badia   exposa i comenta breument els temes que es tractaran en el ple de la setmana entrant:

  • Aprovació acta sessió anterior.
  • Xarxa Governs Locals Diputació 2016-2019.
  • Liquidació pressupost 2015.
  • Donació de comptes de juntes de govern.
    • Donació de comptes de resolucions alcaldia.

Comenta breument els dos punts centrals del ple en els termes següents:

  • Xarxa de Governs Locals de la Diputació 2016-2019: Un dels recursos que ofereix la Diputació per ajudar els ajuntaments és la realització d’obres importants de les quals no es poden fer càrrec els municipis. Però demana que aquests prioritzin quines obres volen fer durant el mandat, en aquest cas els anys del 2016 al 2019. La proposta de l’ajuntament de Callús són tres obres i dos projectes, que són els següents:
    • Obres:
      • Passeig: tram de sota la carretera
      • Piscina: canviar vas
      • Camp de futbol Andreu Lladó: entrada, rampa i zona de serveis (vestuaris, despatxos, bar)
      • Projectes:
        • Projecte remodelació Camp de Futbol Andreu Lladó: entrada, rampa i zona de serveis (vestuaris, despatxos, bar)
        • Projecte remodelació Plaça Dr. Vers.

J. Badia comenta també que els costos d’aquestes actuacions farà que possiblement només es puguin fer una o dues obres. Però també cal encarregar els projectes per a mandats posteriors.  

  • Liquidació del pressupost 2015: J. Badia, ara com a regidor d’Hisenda, explica que en aquest ple es donarà compte de la liquidació del pressupost de 2015. Els números més rellevants són els següents:
    • Ingressos:
      • Pressupost inicial: 1.372.000€
      • Previsió definitiva: 1.469.476,45€
      • Ingressos (drets reals): 1.724.807,88€
      • Diferència: +255.331,45€
      • Despeses:
        • Pressupost inicial: 1.372.000€
        • Previsió definitiva: 1.469.476,45€
        • Despeses (obligacions reconegudes): 1.361.993,67€
        • Diferència: -107.484,78€
        • Resultat pressupostari: +362.814,21€
        • Ingressos: +255.331,43€ (diners que s’han ingressat de més). Sobretot:
          • Plusvàlues (108.032,89€)
          • Subvenció Diputació (81.907,89€)
        • Despeses: -107.482,78€ (que no s’han gastat). Sobretot:
          • Electricitat (21.459,24€)
          • Aigua (6.602,87€)
          • Recollida escombraries (6.405,47€)
          • Personal i seguretat social (11.617,74€)

Explica que cal interpretar els signes de les despeses (-) com a quantitats que no s’han gastat, de manera que per això el superàvit final és la suma dels majors ingressos (255.331,43€) i de despeses no realitzades (107.482,78€). En aquest darrer punt, creu que caldria afinar més i arribar a una liquidació més ajustada del que s’ha pressupostat.

2. Altres temes dels quals es vol informar per part de l’ajuntament: J. Badia exposa altres temes que poden ser d’interès, tot i que no sortiran al ple del dia 31 de març:

2.1 Subvencions a entitats: R. Ginestà explica que ja han arribat totes les demandes de subvencions per part de les entitats del poble. En principi, es podran atendre totes les demandes de subvencions ordinàries (350€), de les quals ja es notificarà i es pagarà el 80% immediatament. Pel que fa a les demandes de subvencions extraordinàries, per a activitats puntuals o que es fan un cop l’any, s’està estudiant totes les peticions i sembla que es podran atendre, deixant de moment fora l’organització de la trobada gegantera que s’ha de fer a la tardor, i per a la qual caldrà assignar recursos extres donada la seva magnitud.

2.2 Setmana de la Gent Gran: La mateixa R. Ginestà informa que es va fer una reunió amb una vintena de persones grans per parlar dels actes possibles per a la Setmana de la Gent Gran. Tindrà lloc la setmana del 16 al 22 de maig. Es va programar almenys una activitat per a cada dia. També s’informa que la gestió d’aquestes activitats la portarà la dinamitzadora de la gent gran, un recurs del qual s’havia parlat, però que ara s’ha concretat amb els ajuntaments de Fonollosa i de Rajadell. La Diputació paga la meitat del cost i els ajuntaments l’altra meitat. A Callús aquesta dinamitzadora dedicarà 4h setmanals i mirarà d’organitzar activitats al Casal del Jubilat i a la Residència Sant Sadurní.

2.3 Col·lector del carrer Sant Jordi: Ll. Martí informa que s’ha fet i acabat l’obra del col·lector del C/ Sant Jordi d’acord amb les previsions tant pressupostàries com de calendari.   

2.4 Escoles Velles: portes i coberta: El mateix Ll. Martí informa que ara es procedirà a canviar les portes de les Escoles Velles i a reparar la coberta. Si hi ha possibilitats, també s’arreglaran les finestres; si no, quedaria aquesta actuació per a l’any que ve.   

2.5 Abocador de Can Gras Vell: J. Badia llegeix una sol·licitud de documentació per part de SEPRONA, unitat de la Guàrdia Civil per a temes mediambientals, en què demana informació sobre l’abocador (“vertedero”) de Can Gras Vell. L’ajuntament hi ha enviat tota la documentació requerida.    

2.6 La Bòbila: gestions amb Urbanisme: J. Badia i Ll. Martí es van entrevistar amb el director general d’Urbanisme, A. Serra, per exposar-li la demanda que la Bòbila pugui contenir diverses activitats industrials (i no solament d’un tipus, com proposa la Comissió d’Urbanisme de la Catalunya Central). L’entrevista es va fer acompanyats amb el promotor del polígon, senyor Lluís Basiana i la seva filla Gemma Basiana. Hi va haver bona recepció i es va acordar que es tornaria a presentar el projecte a la Comissió d’Urbanisme, amb còpia al director i al subdirector generals.   

Enric Vall de Vilaramó felicita l’equip de govern per la gestió i els dóna l’enhorabona, si se’n surten, perquè creu que portar activitat industrial a la Bòbila pot ser important per al poble.

2.7 Camí de Sant Mateu a Antius: Cessió d’ús i reconeixement de la servitud de pas: Ll. Martí explica que s’ha fet una gestió amb J. Portella perquè cedeixi l’ús i reconegui la servitud de pas del nou camí de la carretera de Sant Mateu a Antius. L’antic camí va quedar anul·lat a causa de l’abocador de runam i el nou, que passa uns metres més enllà no havia estat comunicat ni hi havia documentació escrita a l’ajuntament en què es deixés constància del canvi i del seu ús i servitud pública. Mitjançant aquest document, el propietari del terreny, J. Portella, efectua aquesta cessió i aquest reconeixement. Li ho va demanar l’actual equip de govern, que també agraeix al senyor Portella les facilitats per a aquest tràmit.

Sobre la majoria de qüestions no hi ha preguntes ni comentaris per part del públic.

3. Altres temes: Es demana al públic assistent si té qüestions per plantejar. Però ningú no en planteja cap.

4. Ple de la setmana entrant i invitació a celebrar Pasqua: Finalment J. Badia, no havent-hi més temes per tractar, recorda que dimecres que ve, dia 31, hi haurà el ple del mes de març, al qual convida tots els callussencs a assistir-hi. També convida tothom a celebrar la Pasqua i a seguir les cantades de caramelles. Fa una especial invitació als regidors i regidores de l’oposició a ser al balcó de l’ajuntament quan hi hagi la cantada davant de la casa consistorial.

 

Callús, 1 d’abril de 2016.

Resum fet per Joan Badia i Pujol

 

 

Darrera actualització: 25.01.2019 | 12:18