L’Oficina del Consumidor del Bages alerta de prà ctiques fraudulentes en la contractació de subministraments bà sics
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Bages alerta que darrerament s’ha detectat un augment de prà ctiques comercials deslleials en l’à mbit de subministraments bà sics (electricitat i gas) i els serveis de manteniment vinculats, principalment protagonitzats per comercials del grup empresarial Endesa.
Segons diverses queixes dels usuaris afectats, els comercials visiten l’immoble i expliquen a l’usuari que s’estan substituint els comptadors pels nous comptadors de telegestió i, excusant-se en aquest canvi, fan firmar un document al consumidor pel qual acaben contractant els serveis de subministrament de llum i gas i, a més, els de manteniment.
Sobre aquesta problemà tica, l’OCIC del Bages informa a tots els usuaris que en cap cas han de firmar cap document respecte a la substitució dels comptadors i que, en el cas que hagin signat algun d’aquests documents, disposen d’un termini de 14 dies per desistir d’aquests contractes sense cap tipus de justificació ni penalització. De totes maneres, l’Oficina del Consumidor recomana als usuaris que s’hagin trobat amb aquesta situació que ho posin en coneixement de l’OCIC per tal de tramitar les reclamacions i denúncies pertinents.