Incentius a l’autoconsum i emmagatzematge, amb fonts d’energia renovable, i a sistemes tèrmics renovables en el sector residencial.
Més informació a l'enllaç següent: Ajuts a l'autoconsum
Objecte dels ajuts:
Programa d’incentius 1: Realització d’instal·lacions d’autoconsum, amb fonts d’energia renovable (fotovoltaica o eòlica), en el sector serveis, amb o sense emmagatzematge.
Programa d’incentius 2: Realització d’instal·lacions d’autoconsum, amb fonts d’energia renovable (fotovoltaica o eòlica), en altres sectors productius de l’economia, amb o sense emmagatzematge.
Programa d’incentius 3: Incorporació d’emmagatzematge en instal·lacions d’autoconsum, amb fonts d’energia renovable, ja existents en el sector serveis i altres sectors productius.
Programa d’incentius 4: Realització d’instal·lacions d’autoconsum, amb fonts d’energia renovable (fotovoltaica o eòlica), en el sector residencial, les administracions públiques i el tercer sector, amb o sense emmagatzematge.
Programa d’incentius 5: Incorporació d’emmagatzematge en instal·lacions d’autoconsum, amb fonts d’energia renovable, ja existents en el sector residencial, les administracions públiques y el tercer sector.
Programa d’incentius 6: Realització d’instal·lacions d’energies renovables tèrmiques en el sector residencial. Inclou les tecnologies solar tèrmica, biomassa, geotèrmica, hidrotèrmica o aerotèrmica (exceptuant les tecnologies aire-aire) per climatització i/o aigua calenta sanitària a habitatges.
Beneficiaris:
Destinataris últims de les ajudes dels programes d’incentius 1, 2 i 3:
Els destinataris últims del programa d’incentius 1 hauran de portar a terme la seva activitat dintre d’una Classificació Nacional d’Activitats Econòmiques (CNAE) inclosa en un dels següents grups: G, H, I, J, K, L M, N, O, P, Q, R o S. Sempre que no siguin administracions públiques.
Els destinataris últims del programa d’incentius 2 hauran de portar a terme la seva activitat dintre d’un CNAE corresponent al grup A01, excepte el 017, o dintre d’un CNAE corresponent als grups B, C, D, E o F. També podran ser destinataris últims d’aquest programa el sector públic institucional de qualssevol Administracions Públiques a què es refereix l’article 2.2 de la Llei 40/2015, d’1 de octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, així com les entitats o organitzacions privades sense ànim de lucre, sempre que, en ambdós casos, realitzin alguna activitat econòmica per la qual ofereixin béns i/o serveis en el mercat.
Els destinataris últims del programa d’incentius 3 hauran de portar a terme la seva activitat dintre d’un CNAE corresponent a un dels grups establerts en els paràgrafs anteriors pels programes d’incentius 1 i 2.
Destinataris últims de les ajudes dels programes d’incentius 4 i 5:
Destinataris últims de les ajudes del programa d’incentius 6:
En tots els programes d'incentius, els ajuntaments, les diputacions provincials o les entitats equivalents i les mancomunitats o agrupacions de municipis, i qualssevol organismes públics i entitats de dret públic vinculades o dependents tant de l'administració local com autonòmica, podran accedir a la condició de destinataris últims de les ajudes com a representants d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, propietaris d'instal·lacions del sector serveis o altres sectors productius que, tot i no tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme l'execució de les corresponents actuacions d’autoconsum amb fonts d'energia renovable, havent de complir, en tot cas, el que preveu el paràgraf segon de l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.